Het eerste begin…

..het zaadje gepland.
We schrijven 1981, ik werd vrijwilliger van de schoolvereniging FSV van het Fioretticollege in Lisse.
Daar volgde ik de HAVO en aansluitend het VWO.
Ik was Prutser, de nerd die zich in de Technische Commissie Aula bezig hield met geluid en licht.
Later stapte ik in het bestuur van deze vereniging en had de PR Extern-taak. Dus als broekie bands en shows contracteren.
In die tijd haalden we Herman Brood, Toontje Lager, VARA’s Je Ziet Maar, Jules Deelder, Drukwerk, Robetto Jacketti, Fay Lovsky en vele, vele anderen naar de school. 1.200 leerlingen, waarvan bijna iedereen FSV lid was. Een groot budget, subsidies van de school en een aantal zeer enthousiaste leerkrachten die de boel begeleidden. Wat een mooie tijd.
We organiseerden ook voorspeel -, disco -, cabaret -, toneel en bandjes avonden. Ik stond dan zelf achter de mixer. Eerst eigen apparatuur van school, aangevuld met gehuurde spullen van Helios in Haarlem. En nog wat later kwam Helios een gehele PA set met licht brengen die we dan zelf mochten opbouwen en bedienen. Wat een lol.
De meeste events vonden plaats in de aula, maar ook activiteiten in het Fihol, onze geweldige kantine.
Op de foto zie mijn setupje van toen: een H&H 12 kanalen mixer, een Roland Space Echo, een digitale delay, een Teac Equalizer, een zelfbouw disco mixer en…mijn vader. Hij kwam vaak mee op feestjes.

Recente reacties